Skip to main content

Binnen Plan4Flex kun je instellen dat je een melding krijgt als bijvoorbeeld een document of contract gaat vervallen. Vaak wordt dit gebruikt voor de arbeidscontracten en ID-bewijzen. Maar wist je dat je dit ook prima kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het vastleggen van certificaten?

Dit doe je zo:

  1. Maak een nieuw documenttype ‘certificaat’ aan op werknemerniveau.
  2. Ga naar het dossier van de werknemer en upload de kopie van een certificaat.
  3. Geef in het vervolgscherm aan dat dit een document van het type certificaat is, vul de vervaldatum in en noteer bij de beschrijving welk certificaat het is.
  4. Maak nu een nieuwe werknemer to-do aan in het activiteitencentrum die (bijvoorbeeld) 60 dagen van tevoren meldt dat een certificaat gaat vervallen.

Op deze manier houdt Plan4Flex voor je bij welke certificaten dreigen te vervallen. Zo hoef je hier geen aparte lijsten voor bij te houden.

Extra tip: zet het documenttype certificaat op publiekelijk. Zo kan de werknemer altijd een kopie van zijn certificaat inzien (of tonen) via de Plan4Flex app.

Nog meer slimmer werken

Meer tips over de Plan4Flex-software?

Altijd op de hoogte?

Altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste Plan4Flex Pro tips? Elke maand delen we een nieuwe, praktische tip in onze nieuwsbrief. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de praktische tips samen met interessante artikelen, mooie klantverhalen en andere inspirerende content automatisch in je mailbox.