Het activiteitencentrum is een soort ‘controle-en-beheersysteem’ binnen Plan4Flex. Met behulp van het activiteitencentrum krijg je inzicht in de nog openstaande acties. Handig! Zo weet je zeker dat je niets mist.
Deze acties hebben betrekking op de huizen, werknemers, opdrachtgevers, voertuigen en documenten. Via onderhoud > activiteitencentrum maak je nieuwe standaardtriggers aan.
Je kan acties instellen zoals bijvoorbeeld ‘Veld controleren’. Hiermee controleer je of de benodigde velden binnen de huisvesting gevuld zijn. Als dit niet het geval is, wordt er een trigger aangemaakt.
Of bijvoorbeeld de actie ‘Document scannen/toevoegen’ als je documenten hebt die altijd aan een dossier toegevoegd worden. Denk aan de jaaropgave:
Ook kun je voorbeelden verzinnen van to-do-acties rondom uitzendkrachten. Bijvoorbeeld als je een melding wil krijgen als iemand een [x] aantal weken bij een opdrachtgever werkt (waarbij wordt uitgegaan van goedgekeurde werkbriefjes):
Of als een werknemer in aanmerking komt voor een periodiek vanuit een cao of opdrachtgeverfilter. Deze berekening gebeurt op basis van goedgekeurde uren.
De instellingen sluiten niet-relevante gegevens uit. Je kunt nog vinkjes zetten bij bepaalde voorwaarden. Als je er meerdere aanvinkt maar één van de voorwaarden niet voldoet, dan wordt er geen todo-item weergegeven:
Wil je meer weten over dit soort handige opties? Bekijk de lijst met pro tips hieronder of kijk in FreshDesk naar de handleidingen en uitlegvideo’s.
Nog meer slimmer werken
Meer tips over de Plan4Flex-software?
- Vervaldatum: ook handig bij certificaten
- Werknemer die opnieuw in dienst komt heractiveren
- Automatisch documenten en berichten versturen bij accorderen huizenplanning
- Een overzicht van alle acties die zijn uitgevoerd
- Maak je uitzendbevestiging compleet met extra velden
- Overwerk per dag en week combineren
- Slimmer kandidaten inschrijven met conditional fields
- Stel correspondentierechten goed in per berichtsoort
- Grip op aflopende contracten met contractenoverzicht
- Eenvoudig Plan4Flex App-accounts deblokkeren
- Toegang SSP voor alle collega’s met algemeen mailaccount
- Lokale mappen in Plan4Flex 365
- Extra beveiliging met lockout policy in Plan4Flex App
- Plannen in verschillende ploegen of bij opdrachtgevers op één dag
- Help support jou beter te helpen
- Meerdere Plan4Flex-tabbladen naast elkaar openen
- Welke medewerkers gebruiken de Plan4Flex app nog niet?
- Check je telefoonsoftware voor Plan4Flex 365
- Pas zelf je Plan4Flex-menu aan
- Check het poortnummer van je mailinstellingen
- Koppel een nationaliteit aan je huisvesting
- Eenvoudig grip op AVG-bewaartermijnen
- Registreer beweegredenen medewerkers voor betere besluitvorming
- Zomertijd: let op je urenregistratie!
- Gebruikers aanpassen in Plan4Flex 365 of Micros
- Communiceren met alle bewoners op een adres
- Eigen periode kiezen voor nachtregister
- Plannen voor de feestdagen
- Niemand is onmisbaar
- Wintertijd: let op je urenregistratie!
- Overzicht op maat
- Maak Plan4Flex niet vast aan de taakbalk!
- Snel (minimum)lonen aanpassen
- Feestdagen aanmaken
Altijd op de hoogte?
Altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste Plan4Flex Pro tips? Elke maand delen we een nieuwe, praktische tip in onze nieuwsbrief. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de praktische tips samen met interessante artikelen, mooie klantverhalen en andere inspirerende content automatisch in je mailbox.